Swissotel The Bosphorus’ta 2008-2009’da başlamak üzere sırayla farklı blokları renovasyona aldık. Renovasyon döneminden sonra yangın sistemini de tamamen EEC ile yeniledik. Birlikte çalışmaya başlamadan önce tereddüdümüz yoktu, çünkü iyi markalarla çalışıyorlar. Türkiye’de onları temsil ediyorlar, tabii ki bunun avantajları var. Doğru kişilerle çalıştığımızı biliyoruz ve bu servis süresince de devam edecek. Sonuçta iş birliği halindeyiz, partner olduk, artık iş ortağıyız. Bu andan itibaren öyle gitmesi gerekiyor. Birbirimize tabii ki olumlu yönlerden bakmalıyız.
Benim için uluslararası bir markayı temsil etmesi önemli, çünkü bu gerçekten köklü bir firma olduğunu gösterir. Ben EEC’yi 1991'den beri tanırım. Daha önceki beraberliğimiz çok kısa sürmüş olabilir, ama şu anda yangın algılama sistemi benim için çok daha önemli. Hatta buna acil anonsu da eklemek istiyorum. Çünkü bu işin de eş zamanlı yürütülmesinde yarar var.
Yangın algılama sistemi olmazsa olmaz, hayati bir gerçek. Bir tek Türkiye’de değil dünyada bunun kanıtlanmış örnekleri var. Bu sistemin doğru çalışmasıyla o sorunları bertaraf ettiğimiz zamanlar oldu. Bu hangi firmanın ürünü olduğuyla ilgili de değil, yangın algılama sistemi erken uyarı anlamında sizi bir yere taşır, bu yüzden gereklidir.
Yangın algılama sisteminin en faydalı özelliği kurguladığımız senaryolar. Sistemler üç aşağı beş yukarı aynı şekilde çalışır. Hepsi duman veya ısı algılama ile aktif olan ürünlerdir. Dolayısıyla burada üretilen senaryo daha fazla önem taşıyor. Hangi düzeyde hangi işlemlerin aktifleşeceği önemli ya da tam tersi belirli bir aşamada hangi vanaların devre dışı bırakılacağı, nerelerden gazın kesileceği gibi işlemler doğru kurgulanmalı, benim için önem taşıyan budur. Bunu sağlayabiliyorsa sistem zaten doğru çalışıyordur ve benim için verimlidir.
Erken uyarı alarmını aldığımız ve zamanında müdahale ettiğimiz durumlar oldu. Bu çok önemli, sistem olmasaydı daha ileri bir aşamaya taşınabilirdi. Sistem adresli olduğu için alarmın geldiği noktayı da aşama aşama görebiliyoruz. Yangın Algılama Sisteminin çalışmasını rapora döküp görebiliyoruz.
Yazılım olarak kolaylıkları tabi ki var. Görsel bir mantığa dayandığı ve adresli sistem olduğu için herkes nereden ne ihbarı geldiğini çok iyi şekilde rahatlıkla görebiliyor. Bizim eskiden kullandığımız sistem konvansiyoneldi. İhbarları yalnızca bölge olarak ifade ediyordu ve o bölgenin taranması gerekiyordu. Bu eksilerinden biriydi. Belki birkaç dakika belki 5 dakika zaman kaybediyorduk. Hele tavan arasında ya da lobideyse bunu bulmak çok daha fazla zaman alabiliyordu, çok daha uzun süre kaybına yol açıyordu.
Ürünler dünya markası olduğu için bir kalite söz konusu, bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bunlar test edilmiş ürünler; bunların Ar-Ge tarafı vardır, geçmişten gelen bağlılığı vardır. Kalitesi yıllardan beri bugüne kadar devam ediyorsa bunu kimsenin inkâr etmesi mümkün değildir.
EDWARDS Yangın Alarm Sistemleri »
Fiyat konusunda bir şey diyemeyeceğim, çünkü kıyaslamak için farklı firmaların ürünlerinin fiyatlarını bilmem lazım.
Ürünlerin özellikleri ihtiyaç ve beklentilerimizi karşılıyor, sıkıntısı yok. İşi teslim etme süresi konusunda biraz sıkıntılıyız. İletişimden kaynaklı birtakım eksiklikler olsa gerek. EEC’nin sistemi kurması ve bakım süreçlerinde işi teslim süresi olarak değerlendirdiğimde bir sıkıntı yok, bir sıkıntımız olmadı zaten. Sonuçta sizin burada bir ürününüz var ve burası açık olduğu sürece yaşamaya devam edecek.
EEC ile planlı bir bakım sözleşmemiz var. Karşılıklı anlaşma ile gerçekleşiyor. Zaten yılda 4 kere bakım yaptırmak zorundayım. Biz de aksatmadan yaptırıyoruz. Buna riayet edildiği sürece bir sorun yok. Aksama şöyle olabiliyor; işin veya sektörün yoğunluğu sebebiyle birer hafta öne ya da arkaya çekme durumumuz olabiliyor. Bunun dışında var olan zamanı doğru değerlendirmek daha önemli. Şu anda her şey rayında gidiyor onu söyleyebilirim.
Yangın Alarm Sistemlerinize Hangi Sıklıkta Bakım Yaptırmalısınız? »
Zaman zaman eğitime ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Güvenlik bölümümüz sistemin kullanıcısı vaziyetinde. Biz teknik olarak sadece arızayı takip ediyoruz. Güvenlik yetersiz olduğu zaman sisteme dahil oluyoruz. Dolayısıyla doğru eğitimin doğru kişilere verilmesi lazım. Teknik taraftan bir nöbetçi her zaman burada olamayabilir, ama güvenlik 24 saat burada. Dolayısıyla güvenlik bölümünün sistemi aktif şekilde kullanabiliyor olması gerekir. Eğitim bunun için çok önemlidir zaten bunu sizden istiyor olacağım. Diğer taraftan, güvenlik ekibimizin personeli çok sık değişiyor ve bu yüzden eğitimlerin de daha sık güncellenmesi gerekiyor.
EEC ile çalışmaya başladıktan sonra servis konusunda bazen aksaklıklar yaşadık ama bunlar giderilemeyecek şeyler değil. Karşılıklı ilişkiler zamanla rayına oturuyor. Umarım böyle de devam eder. Bir aksilik yaşamayız diye düşünüyorum. SPA bölümünde farklı bir firmaya ait bir yangın algılama sistemimiz de var. Farklı zamanlarda kurulduğu için farklı firmayla yola çıkıldı. İş büyüyünce o firma bu ölçekteki bir işi kapsayamadı. Dolayısıyla EEC bu konuda öne geçmiş oldu. Kısacası şu an çalıştığımız iki ayrı yangın firması var ama acil durum senaryolarının iç içe çalışması gerekir, buna inanırım.
Firmanıza zamanında ulaşabilmek avantajlarımızdan biri, ancak bazen aksamalarda olabiliyor. Bu bilgileri satış ve servis bölümünüzle paylaşmanızda da yarar olacaktır.
EEC Türkiye’de bir markayı temsil ediyor ve markanın hep ayakta durması için de çaba sarf ediliyor. Bence ürününüzü ve sisteminizi sattıktan sonra lütfen dönemsel olarak müşterinizi daha sık ziyaret etmeyi unutmayın. Teknik servisle haberleşiyoruz, ancak satış tarafı için bunu söylemem mümkün değil.
Hizmet ve ürünlerinizi tavsiye ederim. Benim burada aksayan bir durumum olmuyor, ben işimi desteğinizle yürütebiliyorum. Güven ve ürün konusunda bir sıkıntımız bulunmamaktadır. Her şey olması gerektiği gibi işlemektedir.