Nişantaşı'nda “Park Hyatt İstanbul - Maçka Palas” olarak hizmet veren 100 yaşındaki bina, 1994 yılında Doğuş Grubu bünyesine katıldı. Kapılarını 2008 yılında açan 5 yıldızlı otel, 100 kişilik ekibi ile büyüklüğü 50-250 m2 arasında değişen toplam 90 delüks oda ve süitte misafirlerini ağırlıyor. Otelin Yangın Algılama ve Alarm Sistemlerinin kurulum ve bakım hizmeti için EEC tercih edildi.
EEC’yi daha önce de duymuştum, fakat bu binada daha önce farklı bir firmanın farklı marka cihazları vardı. Hyatt Grubu otellerinde kullanılacak tüm ürünler ve hizmetler için belirlenmiş standartlar var, bunlara uyacak şekilde yeni bir seçim yapıldı ve o günden beri 14 yıldır EEC ile çalışıyoruz.
İşbirliğine başlarken bir tereddüdümüz yoktu. Çünkü Hyatt’ın belirlediği bir senaryo var, ilk alarmdan sonra 2. alarmı ne zaman aldın ne kadar süre sonra neler devreye girecek, hangi kapılar açılıp hangileri kapanacak, hangi asansörler nereye gidecek, hangi fanlar ne zaman aktifleşecek gibi detayları içeriyor. Bu şemayı verdik ve EEC ona uygun bir sistem kurdu. Gerekli görülen ilaveler de mutlaka olmuştur. Kurulum aşamasında hiçbir sıkıntı yaşamadım. EEC’den servis desteği de alıyorum ve ihtiyaçlarımızı temin ederken hiçbir zorluk çekmiyorum.
Benim için en büyük faydası, sistemin sürekli çalışır durumda olması. Bir yerde kopukluk olduğunda bana direkt bilgi vermesi çok önemli. Herhangi bir dedektörün çalışıp çalışmadığından eminim çünkü herhangi bir durumda hemen arıza bilgisini veriyor ve bu bana güven veriyor. Sonuçta her gün her kısmın fiziksel olarak tekrar tekrar kontrol edilebilme şansı yok.
EEC ile bakım anlaşmamız da var. Gerektiğinde ararız, bir şeyler değişmesi gerekiyorsa değiştiririz. Bunlar olabilir ama 14 yıl boyunca benim gördüğüm 2’dir 3’tür, cihazlarla ilgili çok fazla sorunla karşılaşmadım. Örneğin dedektörde su geldiği için nemlenme oluşmuştu. EEC ekibi geldi sistemi taradı, biraz uzun süren detaylı bir kontrol yapıyorlar, bana sorunu “şurası ve şu problem” diye net şekilde ortaya çıkarıyorlar. Söküyoruz, temizliyoruz veya değiştiriyoruz, sorunu ortadan kaldırabiliyoruz.
Diğer faydaları için şunu sorabiliriz, şimdi 14 yılda burada kaç tane dedektör bozuldu? Örnek veriyorum, hani su geldi gelmedi ayrı bir konu, hadi kendi kendine olsa olsa 3 - 5 tane bir şeydir ama sonuçta cihazlar uzun ömürlü. Buraya bu cihazlar EEC güvencesiyle takıldı ve benim kafam şu an rahat.
Biz 3 ayda 1 bakım yaptırıyoruz. Otelin yoğunluğuna ve misafirlerin müsaitliğine göre bakım takvimini planlıyoruz. İlki ana bakım oluyor, sonra sırayla panolar vs. şeklinde ilerliyoruz. Bunların sonucunda sizden gelen raporlarımız elimizde oluyor ve back-up olarak ben de kaydediyorum. Her cihazımın tüm bilgisi kayıtlarımızda bulunduğu için gerektiğinde dönüp onun üzerinden hızlı şekilde talepte bulunabiliyorum. Bu düzenli testler ve kayıtlar için Hyatt tarafından gelen bir denetleme sorumlusu genel müdürümüze, “teknik tarafınızda Süper Mario gibi bir adamınız var, ne sorduysak detaylı cevapları verdi, kayıtları gösterdi” diye bir yorumda bulunmuş.
Çünkü yangın sistemi, akıllı binalarda en önemli konu. Bakım anlaşman var mı? Nasıl bir düzende yapılıyor bunlar önemli. Şimdi ben burada değil evimde bile olsam en ufak bir arıza, alarm benim cep telefonuma bilgi olarak düşüyor. Hemen buradaki ekibe dönüp sorabiliyorum ve anında kontrol edebiliyoruz. Zaten herkes bu durumda ne yapması gerektiğini biliyor.
Ürünler beklentilerimizle örtüşüyor ve her anlamda bize yetiyor. Kalite açısından benim gözümde 10 numara. Biraz pahalı olsa da yapacak bir şey yok çünkü fiyatı da cihazının kalitesine göre. Bütçe konusu tabi bazen bizim de zorlandığımız olabiliyor. Bunun için bakımlarımızda gerekebilecek yedek ürünlerimizi erken ve toplu temin ediyoruz. Bir durum olduğunda anında müdahale edebilmek için kullandığımız cihazların stok bulundurarak kendimizi garantiye alıyoruz. Bakım ve denetlemelerde doğabilecek ihtiyaçlara göre hazırlıklı davranıyoruz.
İşi teslim etme süresi bizim açımızdan süper diyebilirim. Mesela bugün biteceğini söylüyor ona göre planlanıyor. Sistem kurulurken de öyleydi, süreci anlattılar, istediğimiz şekilde ayarlamalar yapıldı. Hiçbir zorluk çekmedik.
Tabii bu noktada alt yapıyı yani kablolamayı da kim yapıyor, o işin birlikte yürümesi çok önemli oluyor. Kablolama ve kurulumda aşamasında, sistemden takibinin kolay olması için mutfak, tavan, arşiv, depo vs şeklinde bölümleri isimlendirmiştik. Bu sayede test dönemlerimizdeki kontrolleri kolaylıkla sağlayabiliyoruz, bu yeni ihtiyaçlarımızdaki işin teslim süresini de hızlandırıyor.
Uzun yıllardır taleplerimizle ilgili teknik ekipteki müşteri sorumlunuz ile görüşüyoruz ve iletişimden gayet memnunum. Teknik ve satış ekibinize telefon veya maille rahatlıkla ulaşabiliyorum, not bıraksam bile hızlı dönüş alıyorum.
Hizmetten gördüğüm en önemli fayda bu, bir telefonla sorunlu durumumu çözebiliyorum. Mesela servise gelen ekibinde hep aynı kişiler olması, binamızı tanıyan çalışma düzenimizi bilen arkadaşlar olması kolaylık sağlıyor. Değişkenlik olduğunda bile, işini bilen arkadaşlar geldiği için buradaki durumun detayını da açıp öğrenip bilgi alarak ilerleyebiliyor. Hizmetten memnunum yani.
Tavsiye ediyorum, çünkü öncelikle bir cihazı aldın kurdun, peki arkasında sağlam bir teknik servisin var mı? Ulaşabiliyor musun? En mutlusu budur diyorum. İkinci sırada ise ürünlerin kaliteli olması geliyor.
Örneğin buradaki restaurant bize ait değildi ve içeride farklı bir firma vardı. Şimdi oraya özellikle EEC ile çalışılmasını önerdim. Hani EEC kötü hizmet verse ve ben memnun olmasam beni bağlamaz hangi markayı kullanırlarsa kullansınlar diyebilirdim ama ben EEC’den gayet memnunum ve orada da EEC tercih edilmesinden çok memnun oldum.
Yine alt cephemizdeki dünyaca ünlü bir markanın mağazasından yangın alarmı geldi, biz de koşup bakıyoruz haliyle çünkü otelimizin altında ve binadaki eski sistemleri kullanıyorlar. Orada çıkacak bir yangın bizim otelimize de zarar verebilir. Onlarla yaptığımız görüşmelerde de faydasını gördüğümüz için EEC’yi ve kullandığımız sistemi öneriyoruz.