Kurtköy’de 2012 yılında 37.000 m2 alana kurulan Emsey Hospital, 254 yatak kapasitesi, her branştan uzman 1000’e yakın çalışanı ve uluslararası akreditasyon standartlarına uygun tanı ve tedavi üniteleriyle kesintisiz bir sağlık hizmeti sunuyor. Hastanenin Edwards Yangın Algılama Sistemi ve Bosch Acil Anons Sistemi, Casi Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemleri kurulumu ve bakımı için EEC Entegre Bina Kontrol Sistemleri tercih edilmiştir.
Hastanemiz 37.000 m2 akıllı bir bina konseptinde, ağırlıkla otomasyon sistemleriyle uzaktan yönetebileceğimiz şekilde tasarlandı. Kojenerasyon tesisimiz sayesinde enerjisinin %70’ini kendi üretebilen tesise sahibiz. Alt yapı ve üstyapısını, çoğu uluslararası düzeyde olan paydaşlarımız ile kurduk. Paydaşlarımızın hizmet kalitesi ve sürdürülebilirliği bizim için çok hassas bir konu, çünkü hizmet sektöründeyiz ve müşteri memnuniyetimizi çok önemsiyoruz. Özetle, paydaşlarımızın hızlı ve verimli hizmet verme başarıları aynı zamanda bizim başarımız.
Hastanemizin kurulum aşamasında yoktum, o dönemdeki teknik arkadaşlarımız daha önceki projelerinde EEC ile çalışmış, ürünlerinizi kullanmış ve hizmetinizi deneyimlemişler. Bu güvenlerine dayanarak hastanemizde de sizi tercih ettiklerini söyleyebilirim.
EEC ile yaklaşık 12 yıldır beraber çalışıyoruz, neyi nasıl yapması gerektiğini iyi bilen bir firmayla ilerlemekten memnunuz. Hastalarımızın, çalışanlarımızın ve binamızın güvenliği bu sistemlere emanet diyebilirim. Şimdiye dek sistem kaynaklı bir sorun yaşamadık. Ufak tefek riskler algılandığında da hemen ekiplerimiz müdahale edebiliyor. Bakımlarımızı ve senaryo testlerimizi ekiplerinizle beraber her yıl düzenli olarak icra ediyoruz. Çok şükür bir problem yaşamadık, umarım da yaşamayız.
Sistemin en faydalı özellikleri kolay ve anlaşılabilir olmasının yanı sıra yapıya rahatlıkla müdahale edebilmemizdir. Ayrıca çok arıza çıkarmaması ve cihazlarınızın verimli olması diyebilirim. Tabi bunu sağlamak için de bakımın düzenli yapılması önem arz ediyor. En önemlisi ekipleriniz alanında çok deneyimli ve bize dönüşleri hızlı. Ürünler önemli olsa da hizmet vericimiz olarak sizinle irtibatımız ve hızlı çözüm sağlanması bizim için daha kıymetli.
Yaşadığımız riskler olsa da çok şükür sistemler sayesinde büyümeden müdahale edebiliyoruz. Mesela 4-5 yıl öncesi mutfakta yaşanan bir durum olmuştu, yangın algılama sistemimiz gayet iyi çalıştı. Ekiplerimiz hemen gidip müdahale etti ve direkt söndürdü. Dolasıyla bu tip risklerde hem yangın algılama hem de söndürme sistemlerinin sağlıklı çalışması, görevlilerin sahaya yetişmesine kadar geçen o kritik dakikalarda son derece önem taşıyor. Zaten bu sistemlerin kurulma amacı bu kritik dakikalarda riski büyümeden bertaraf edebilmek.
Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemini binamızın genelinde yaklaşık 12 yıldır kullanıyoruz. Beklentilerimizi karşılıyor ve yıllardır tıkır tıkır çalışıyor, bundan memnunuz. Şu an özel yetkilendirilmiş noktalarımız dahil, tüm alanlarımız EEC’nin güvenlik sistemleriyle örülü. Yedek parça malzeme tedarikinde özellikle pandemi sürecinde global açıdan yaşanan durumlarını da göz ardı etmemek lazım ama özellikle kartlı geçiş için hala bu şekilde çalışan bir sistemi gayet başarılı buluyoruz.
Ayrıca katıldığım bir seminerinizde yeniliklerinizden haberdar oldum. Elbette yeni teknolojilerle buluşmak isteriz ama bugünün koşullarında büyük bir değişim finansal açıdan düşünülmesi gereken bir karar, yeni bir dönüşümün altyapı maliyeti yerine mevcut kurulu sistemle devam etmek önceliğimiz. Yeni binalarımızda güncel teknolojik ürünlerinizi kullanmaktan eminim memnun olacağız fakat yatırımını yaptığımız mevcut binalarımızda mevcut sisteminizi gerekli ufak güncellemelerle sürdürebilirsek çok daha memnun olacağız.
Acil Anons Sistemimizden yana şimdiye kadar bir problem yaşamadık. Kullanım kaynaklı sıkıntılarımızda da EEC bize her zaman destek verdi. Bir sorunumuz olduğunda cihazlarımızın tamirleri yapılıp geldi ve halen kullanıyoruz, gayet de memnunuz.
Bizim için acil anons sistemi çok değerli, çünkü sağlık sektöründeyiz. Duyuyorsunuz şu anda bile anons geçiyor, sistemi her türlü anonsumuz için aktif olarak kullanıyoruz. Başka tip binalarda belki genel seslendirme açısından çok bir şey ifade etmeyebilir ama bizim sürekli mavi kod, beyaz kod ve kırmızı kod gibi insan hayatına değen anonslarımız oluyor. Sistem, acil müdahale ekiplerimiz için hayat memat meselesi dediğimiz kritik bir görev teşkil ediyor. Bu sistemi kurarken de bu süreçteki paydaşımız olan EEC’nin tavsiye etmiş olduğu ürünleri ile ilerledik.
Dolayısıyla EEC’nin kurduğu sistemler ve mühendislik öngörüleri bizim için çok kıymetli. Müşteri olarak büyük bir problem yaşamadığımız için memnuniyetimizi ifade edebiliyoruz veya olan bir durumu ekibinizle rahatlıkla konuşabiliyoruz. Sonuçta bizim için önemli olan, biliyoruz ürünün üreticisi siz değilsiniz Bosch markası ama en ufak bir problemimizde EEC ekibine ulaşabilmemiz ve bize hızlı çözüm sağlayabilmeleridir. Bu hassasiyetleri bizim için kritik, çünkü insan sağlığını direkt etkileyebilecek bir sektörde çalışıyoruz.
Kişisel görüşlerimiz bir yana cihazlar zaten global anlamda çok kaliteli cihazlar. Biz sadece ürünleri önerdiğiniz şekilde daha verimli ve iyi şekilde kullanmaya çalıştık. Sisteme bir de son kullanıcı olan tekniker arkadaşlar açısından bakmak lazım, ama şimdiye kadar hiçbir sıkıntıları olmadı. Bize gelen bir sıkıntıları olsaydı zaten bunu sizle paylaşırdık. Ayrıca sistemlerin sürekli iyileştirme ve geliştirmeye ihtiyacı olduğunu da biliyoruz.
Müşteri olarak baktığımız için fiyat her zaman pahalı diyeceğiz. Çünkü ne kadar uygun alabilirsek bizim için o kadar avantajlı demektir. Sizin hizmetinizin ulaşılabilir olması bizim için çok önemli. Umarım bizim gibi hizmet alan diğerleri de bu hizmete kolaylıkla ulaşılabilir diye düşünüyorum.
Aslında yakın zaman 2019’da da 5500m2 bir alanın zayıf akım sistemleri için yine EEC ile çalıştık. Projelendirme, altyapı, ürünlerin belirlenmesi, fiyatlandırmalar ve sonra size onay verilmesi şeklinde ilerledik. Onay sonrasında ekiplerinizin devreye girmesi ile tedarik ve teslimi noktasındaki tüm terminlere son derece sağlıklı bir şekilde uydular. Bu iş teslim süreçleri anlamında da memnun olduğumuzu söylemeliyim.
Ekibinizde yükselmeler ile doğal görev değişiklikleri olabiliyor. Öncelikle uzun yıllar çalıştığımız ilk satış yöneticimiz bize her konuda yardımcı olmuştur, kendisine çok teşekkür ediyoruz. Hani biriyle anlaşıp senkronizasyonu yakaladığınız zaman her şeyi hep onunla çözmeye çalışırsınız, o anlamda Can Bey bizim mihmandarımız olmuştu. Sonrasında vazgeçilmezimiz Cengiz Bey de her işin en başından sonuna kadar takip ediyor ve her konuda bize yardımcı oluyor sağ olsun. Ekseriyetle tüm ekibinizden memnunuz, rahatlıkla da ulaşabiliyoruz.
Teknik ekibinizden de gayet memnunuz. Programı bizimle daha önceden paylaşıyor ve o tarihlerde geliyorlar. Hizmeti verirken bizim arkadaşlarla organize ilerliyorlar. Sağlıklı bir şekilde teslim edip, testini yapıp gidiyorlar. Gerçekten teknik arkadaşlarınız eline ve emeğine sağlık.
Baktığınızda farklı ihtiyaçlarımızda global firmalarla da çalışıyoruz, ürün kalitelerine diyecek bir şey yok ama hizmet vermekte sıkıntı yaşıyorlar. Çünkü Türkiye koşullarında her an çok farklı durumlar gelişebiliyor veya kültürel yapımıza göre yönetim beklentilerimiz olabiliyor. Bu anlamda EEC niçin önemli derseniz; bir firma ile hem ticari hem de hizmet kalitesi anlamında memnuniyeti yakalamak gerçekten çok zorken, biz yaklaşık 12 yıldır birlikte çalışıyoruz ve dilerim iş birliğimiz 20 yılı da aşacaktır.
EEC ekibini de EMSEY ailemizin bir parçası gibi görüyoruz ve burada verdiğimiz hizmeti de birlikte veriyoruz şeklinde düşünüyoruz. Bu sebeple Türkiye koşullarında finansal açıdan ortak bir noktada buluşmaya çalışıyoruz ama hizmetinizin pahalı olduğunu söylememde de sanırım bir sakınca yoktur, biz buna rağmen memnunuz. Çünkü enazından yaşayabileceğimiz bir durumda gerek mühendislik gerek altyapı anlamında yanımızda olduğunuzu biliyoruz. Bu açıdan EEC ile çalışmak bize güven veriyor.