Hyatt grubunun Türkiye’deki ilk butik oteli unvanıyla 2017’de faaliyete aldığı Hyatt Centric Levent İstanbul, toplam 23 katlı olup 17.678 m2 bir alanda lüks konseptte hizmet veriyor.
Hyatt Centric Levent İstanbul, Edwards Yangın Algılama ve Edwards Acil Anons Sistemlerinin kurulum ve bakım hizmetleri için kuruluşundan bu yana EEC'nin çözüm ortaklığını tercih ediyor. Hyatt Centric Levent’in Teknik Müdürü Ömer Sarıtaş 10 yılı aşkındır birlikte çalıştıkları EEC ile deneyimlerini paylaştı.
Otelimizin yenilenme aşamasında, tedarikçi firmalar alanındaki en iyilerden ve kullanılan malzemeler en iyi markalardan seçilmiş. Altyapıda kullanılan markalardan, içerideki dekorasyona kadar hizmet verecek restoran, gece kulübü ve spa alanımız dahil dünyanın en iyi markalarından belirlenmiş. Bu açıdan Yangın Algılama Sistemi için de EEC’nin tercih edilmesinin sebebi, alanındaki kalitesi ve en iyi firmalardan biri olmasıdır. Haliyle iş birliğine başlangıç aşamasında bir tereddüt yoktu.
Ben EEC ile buradaki partnerliğimizde tanıştım. Araştırdığımda otellerde, hastanelerde veya üretim gibi farklı yapılara özel ihtiyaçlar sunabilen markasını oluşturmuş bir firma karşıma çıktı. Benim dahil olduğum 10 yıl ve açılıştan itibaren 14 yıldır süren bir iş birlikteliğimiz var. Gözlemlerime göre; EEC eleştiriye açık, kendini yenilemeye ve personellerini geliştirmeye odaklı, hızlı dönüş alınabilen ve en önemlisi diyalog kurulabilen bir firma. Bazı firmalar çok kapalıdır, iletişimden uzak durur ama ben her gerektiğinde EEC’den bir muhatap bulabiliyorum.
Kullandığımız ürün olan Edwards markasına ve cihazlarımıza çok güveniyoruz. Çünkü acaba panelde arıza olur mu veya dedektörler yangını algılayabilir mi gibi bir endişe yaratmıyor. Kullanım kolaylığı da önemli bir artısı. Ayrıca ekstra ilaveler gerekince basitçe sisteme dahil edilebilmesi bize avantaj sağlıyor. Hatta ürünlerdeki gelişmeler, örneğin sirenle flaşörün aynı cihazda olabilmesi veya flaşörlerin tavan tipi olabilmesi gibi yenilikleri bize kolaylık sağlıyor.
Mesela bir etkinlik hazırlığında malzeme taşınırken yanlışlıkla sprinklere temas edilmiş ve bina anons sistemi ile tahliye senaryosu devreye girmiştir. Bilgimiz dışı bir durumdu, hazırlıksızdık ama sistemimiz aktifti ve alarmın hangi kattan geldiğini net bildirdiği için gerekenleri hızlıca yapabildik. Hem tekrarlayıcı paneller hem de bilgisayar uyarılarıyla bilgilenmemizi hızlandırıyor. Acil durumlarda bir “yapılacaklar sıralamamız” var, böylece durumu kontrol altına aldık.
Hakiki bir yangın ile sistemin çalışması zaten hiç kimsenin istemediği bir durumdur ama bu gibi aksilik anlarında çalıştığını fark etmek bile avantaj sağlıyor. Onun haricinde sistemin çalıştığını kendi denetlemelerimizde de müşterilerimizi rahatsız etmeden düzenli kontrol ediyoruz.
Doğrusu bu hizmeti EEC’den almamızın en önemli faydası, çok hızlı aksiyon alınabilmesi ve sonunda problemlerimizi çözebilmeleri. Şu ana kadar çözülememiş veya uzun süren bir arızamız hiç olmadı. Genelde aynı gün içinde, uzak bağlantı veya fiziken, ciddi bir soruna dönüşmeden bize destek verilebilmesi ve acil ihtiyacımızda bir muhatap bulabilmemiz bizim için en avantajlı özelliği. EEC’nin ekibi, “beni arama şunu ara, mesai saatleri dışındayım” demiyor. Özverili ve firmalarını benimsemiş şekilde çalışıyorlar. Bu da diğer firmalardan farklı ve güvenilir kılan özelliklerinden.
Ekibinizde şahit oldu ki, farklı bir restoranımıza sistem kurulması gerektiğinde ileride herhangi bir sorun yaşamamak adına EEC ile çalışılmasını ve bizim sistemimize dahil edilmesini özellikle istedik. Kurulum veya işleyişte bir olumsuzluk yaşanmayacağına güvendiğim için EEC’yi tavsiye etmekte son derece rahatım.
EEC’nin bir konuda işe başladığında o işi zamanında bitireceğini biliyorum, o güveni hissettiriyor. Gerektiğinde inisiyatifle, çözüm sunmak için ekstra ekip ve çabayla destek verdiklerini görüyorum. Hatta birkaç alanda öngördüğümüz renovasyonlarımız için yine birlikte devam etmeyi hedefliyoruz.
Kullandığımız Edwards’ın cihazları gerçekten sorunsuz çalışıyor, kalitesine 10’da 10 diyebilirim. Şu ana kadar absürt fiyat artışlarıyla veya teklifleriyle de karşılaşmadık. İlk yatırım maliyeti açısından, farkındayım belki diğer firmalardan biraz pahalı olabilir. Fakat ileriye dönük düşünürseniz, bakım arıza vs. kapsamlarında yapacağınız harcamalarda bunu telafi ediyor. Yaşadığımız tecrübelerde buna değdiğini gösteriyor.
Ürün beklentilerimizin üstünde, kontrol panelleri ihtiyaçlarımızı rahatlıkla karşılıyor. Hatta senaryolara entegre edilen kısa yol tuşları gibi birden fazla fonksiyonel tuşların olması önceden düzenlenmiş. Teknisyenlerinize bize zor gelen bir konuyu danışıyoruz, aslında o işin çok kolay yapılabileceğini sağlayan bir altyapımız olduğunu anlattıklarında çok mutlu oluyoruz, çünkü iş yükümüz azalıyor.
Kurulum sürecinde yoktum. Genel taleplerimizde ise, örneğin yazılım kısmında bir sorun yaşamıştık ve destek talep ettiğimizde, hızlı şekilde aynı gün dönüş sağlayıp sorunlarımızı gidermişlerdi. Genel standart 2 gün mantığı yerine, mümkünse aynı gün muhakkak çözüme kavuşuyoruz.
Satış ekibinize ulaşmakta hiç zorlanmadım. Eskiden satış ekibinizle yazışma ile bile ilerleyebiliyorduk. Sonra Cengiz Bey ve bir süredir Selin Hanım’ın süreçlerimizi yakın takibi ile EEC ile ilişkimizin bir üst seviyeye çıktığını belirtmeliyim. Taleplerimizi önemsiyor ve destek oluyor, hatta olası eksiklerimizi ve sıkıntılarımızı tespit etmek için bizi zorluyor ve sorunu yaşamadan çözmemizi sağlıyor.
Teknik ekipten hep belirli arkadaşlar geliyor ve onlar binayı, biz onları tanıyoruz. Her geldiklerinde farklı bilgiler ediniyoruz. Onların sistemi ve binayı iyi tanımaları bize avantaj sağlıyor. Gelen arkadaş ne kadar bilgiliyse bize aktaracağı bilgilerde bizim için o kadar kıymetli oluyor. İnsan ilişkilerimiz de oldukça iyidir. Örneğin teknik tarafta Engin Bey favorimdir, iş esnasında belki onunla bile tartışırım ama yanlış anlaşılmasın bu tartışmalar güzeldir. İlkokuldaki münazara gibi soruna dair birbirimizi zorlayıp aslında sonunda birbirine hak verebilmek, “senin dediğin daha doğru” diyebilmek önemlidir.
Pandemide kapanmayan otellerden birisiydik, sistemlerimizle ilgili ihtiyaçlarımız kesintisiz devam etti. EEC'den aldığımız hizmette aktifti ve bir aksaklık yaşamadık. Bizim için teknik ve güvenlik konuları, doluluktan bağımsız olarak sürekli önem taşır. Misafir yoğunluğu olmasa da teknik işlerimiz hep yoğun olur. Çünkü bakım ve kontrollerimiz sürekli devam eder. Binayı bir insan gibi düşünürseniz teknik sistemler bir otelin kalbidir, bu süreçlerimiz hiç durmaz.
Doğrusu bu sistem teknik anlamda en kritik noktamız, bakım ve testlerimizin başında yangın algılama ve yangın söndürmeler gelir. Bunlar eskiden belki çok dikkate alınmayan sistemlerdi ama gelişen teknolojik imkanlardan faydalanmalı ve gerekli standartlar yerine getirilmeli. Çünkü yangını algılamak ve söndürebilmek zorunluluklar dışında da aslında olması gereken bir şey. Bugün bir çoğumuz artık “evimizde, binamızda bir yangın tüpü olması gerekiyor” diye düşünüyor. Hele bu kadar yoğun insan trafiğinin olduğu yerlerde ve sistemin kullandığı, yangın algılama sistemi olmazsa olmazımız diyebilirim.