İstanbul’un en lüks butik otellerinden Les Ottomans, 1790 yılında Sadrazam Muhsinzade Mehmed Paşa tarafından yaptırılan ve 2000 yılında aslına uygun şekilde yeniden inşa ettirilen Boğaziçi’nin 9 yalısından birisidir. Yalı ağırladığı dünyaca ünlü konuklarına, göz alıcı dekorasyonu, kullanılan özel kumaşları, ihtişamlı vazoları, nadir aynaları ve duvarlarındaki ünlü sanat eserleri ile çarpıcı bir deneyim sunuyor.
Eski eserlere tabii olan Hotel Les Ottomans, 4 dönüm arazide 8500 m2 kapalı alana sahip 5 katlı ahşap bir yapıdır. Spa alanı ve toplantı odalarımız alt katta olup, üstteki 2 katta dubleksler dahil özel tasarlanmış odalarımız bulunuyor. Şimdilik hizmet vermesek de boğaza nazır oluşundan kaynaklı olası rutubet risklerini önlemek amacıyla 7/24 vardiyalı şekilde çalışıyoruz. Bu yüzden hem değerli mülkü hem de çalışanlarımızın can güvenliği için sistemlerimizi aktif kullanmaya devam ediyoruz.
Ben 5 yıldır buradayım, sistemlerin kurulum döneminde yoktum. Tercih detayını bilemem ama burayı çizenler İngilizlerdi. Dolayısıyla Türkiye'de oldukça büyük projeler yapan EEC’yi ve aşina oldukları için de Edwards ürününü tercih etmeleri gayet normal diyebilirim.
Benim için en büyük bir avantaj her şeyden önce sistemin noktasal oluşu ve binadaki otomasyonumuzla tam entegre çalışmasıdır. Baktığınızda Yangın Yönetmeliğine göre damperleri, kapıları, klimaları kapatma senaryoları zaten olması gerekenler ama bazı otelde bunları bile göremiyorsunuz. Düşünün buranın sistemi 20 yıl öncesinde tüm bu detaylarıyla öngörülerek kurulmuş. Bir işletmenin teknik müdürü olarak benim adıma en büyük faydası, 2000’lerde bu kadar fonksiyonel bir sistemin kurulabilmiş olması.
Burada olduğum sürede sistem sayesinde bir risk yaşamadık ama eskiden 3 küçük risk atlatıldığını söyleyebilirim. Ayrıca hala gerekli olduğunu düşündüğümüz yeni noktalara cihaz ilave edilebilmesi ve sistemin genişletilebilir olması faydalı.
Baktığınızda ben bir sürücüyüm ve bana hangi arabayı verirseniz o arabayı kullanırım. Proje sürecinde Edwards’ı tercih etmeleri benim için çok büyük bir şans. Çünkü hem EEC yerli bir firma hem de ürün gamında uluslararası bir firmayı tercih ederek onların yüzlerce yıllık deneyimini bize de yansıtıyor, bunlar da benim için faydalı. Üstelik teknik açıdan “bunun da şöyle olması” gerekiyordu diyebileceğimiz bir nokta yok, bütün planlama proje aşamasında yapılmış. Dolayısıyla kurulum döneminde EEC’yi ve Edwards’ı tercih eden arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
Yine panelimizden kontrol ettiğimiz Acil Anons ve Sesli Tahliye Sistemleri şu an gayet iyi çalışıyor. Aslında geldiğimde anons sistemi âtıl vaziyetteydi, kullanıcı hatalarından kaynaklı çeşitli sıkıntılar yaşamış ve iptal etmişler, EEC de bunu kayda almış. Geldiğimde açtırdım, çünkü bizim gibi üst düzey isimleri ağırlayan bir tesiste can güvenliğini için acil anonsun aktif çalışması önem taşıyor.
Geçiş Kontrol Sistemini oda güvenliğimizde kullanıyoruz. Normalde otel odalarında offline bir sistem kullanılır ama bizim sistemimiz online. Bütün bilgi anında merkeze ulaşıyor, hangi kapıyı kimin açtığını aynı anda görme şansına sahibiz. Yangın riskinde tüm kapıların açabilmesi de büyük bir avantaj. Bu bir açıdan güvenlik zafiyeti midir, belki ama yangın riskinde önemli olan insan hayatıdır. Bu durumda geçiş kontrol sisteminin ana görevi olan güvenliği pas geçmesi ve can güvenliğine öncelik sağlaması gerekir.
Aslında CCTV Sistemimiz de EEC ile kurulmuştu. Tabi o dönemde kurulan cihazlar bakımlarda değişe değişse de kayıt cihazları hala aynı. Hatta bir kameranız ile web sitemizden canlı yayınla insanlar boğazı seyredebiliyor, boğazın anlık hava durumu detayını görebiliyorlar. Yine biri de rıhtımda 360 derece dönebilen bir kamera olarak güvenliğimizin en çok kullandığı cihaz. Çünkü hem zoom özelliği oldukça iyi hem de güncel performans sunabilen bir ürün.
Net söylüyorum, satış ekibinize de teknik ekibinize de 10 üzerinden 10 veriyorum. Çünkü telefon, WhatsApp veya mail üzerinden o an nasıl mümkünse ulaşıyorum, her türlü görüşüyorum. Bu yüzden nöbetçi numaranızı bilmiyorum, gerek de duymadım.
Düşünün bakım sözleşmemizde bizim geçiş kontrol yok, sadece yangın algılama var. Biz onun şifrelerini bizim arkadaşlardan almayı unutmuşuz, ulaşamıyoruz. EEC teknik ekibi sağ olsun uzaktan bağlandı, bir şekilde buldu ve bana verdi. Bu destek inanılmaz güzel, teknik arkadaşlarınıza ayrıca teşekkür ediyorum.
Satış ekibinize de ayrıca teşekkür ederim. Örneğin, benden önce bakım sözleşmelerimiz yapılamamış. Biliyorum ki, bir yangın yaşanırsa sigortanız olsa bile eğer yangın algılama sisteminizin bakımı eksikse veya yoksa sigorta size o maddi desteği vermez. Bunun önemini gündeme getirdim ve ekibinizden de sözleşmeyi imzalamak için destek istedim, rakamlarda yardımcı oldular ve benim elimi güçlendirdiler.
Her şeyden önce randevulu sistemle geliniyor ve o plana benden daha sadıklar. Bakım sözleşmesine göre, işletme randevu iptal ederse o bakım yapılmış sayılır. Örneğin bir gün tektim ve benim için zor bir gündü, gelen arkadaşı geri gönderdiğim halde tekrar bir randevuya gelip bana gereken desteği verdiler.
Sistemlerde kullanılan malzemeler de çok çok kaliteli, ihtiyaçlarımızı karşılıyor. Ürün kalitesi olarak bakacaksak burası 20 yılı geçmiş bir tesis ve ben geldiğimden beri 2 tane dedektörü değiştirdik. Onlar da tavandan bir akıntı olmuş ve cihaz su almış diye değişti. Onun haricinden mutfaklar, yağlı alanlar dahil bir sorun yaşamadık. Çünkü kirlilik oranlarını alarm olarak görüyoruz ve bakımlarımızı ihmal etmiyoruz.
Açıkçası fiyatları yorumlama şansım yok. Çünkü kıyaslamak için hem farklı firmalarında performansını görmek lazımdı hem de kurulum dönemine burada değilim. Bununla birlikte, fiyatı mutlaka kalite bazında düşünülerek değerlendirilmiş ve EEC bu kriterlerle seçilmiştir diye düşünüyorum.
Hizmetini öncelikli tavsiye ederim. Mesela bir alımda bizden ziyade projeciler, patronlar ve haliyle fiyat mukayesesi işin içinde girebiliyor. Ama teknik ve hizmet açısından EEC’yi tercih ve tavsiye ederim.
Teknisyenleriniz ve ekibinizin çoğunun direkt numarası bende var ve her konuda direkt sizlerden çözüm alabiliyorum. Birçok firma “soralım dönelim, şuna aktarayım, bununla görüşün” tepkileri verirken EEC’de bunu hiçbir zaman yaşamadım. Politika olarak ulaşılabilir olmanız çok önemli. Ayrıca altının çizmek isterim, sektördeki büyük hatta uluslararası firmalar bile genelde çekirdek kadroyla ilerler ve bayileriyle muhatap olursunuz. Ama EEC de öyle değil, gerektiğinde o konudaki teknik kişi ile buraya gelip, bazen sorunu bensiz kendi içinizde bile halledebiliyorsunuz.