Sağlık sektörünün küresel düzeyde önde gelen markası Pfizer 1957’den beri Türkiye’de hizmet veriyor. Uzun yıllar Ortaköy Fabrikası’nın can ve mal güvenliğini EEC ile sağlayan şirket, Türkiye merkez ofisini 2021 yılında “Levent 199” binasına taşıdı. Pfizer Türkiye merkez ofisinin Yangın Algılama ve Alarm, CCTV ve Video Kontrol, Acil Anons ve Seslendirme, Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemleri kurulum ve bakım hizmeti için yine EEC Entegre Bina Kontrol Sistemleri tercih edildi.
Pfizer Ortaköy’deki tesisinde üretim ve yönetim tek çatı altındaydı. Üretimin ayrılması kararı ardından satış ve yönetim tarafını Levent 199 binasına taşıdık. Pfizer merkez ofisi olarak 3 katta yaklaşık 4000 m2’ye yakın bir alanda faaliyetimize devam ediyoruz.
EEC’den yana bir tereddütüm yoktu. Çünkü önceki firmam LC Waikiki’nin yangın algılama sistemi için de EEC ile çalışıyorduk. Teknik ekibinin öğrenme ve öğretme arzusu beni yine onlara yönlendirdi. Araştırdığınız bir detay varsa bildiklerini mutlaka paylaşırlar, bilmeseler dahi doğrusunu yurtdışı partnerleri ve kendi teknik yöneticileri ile bulup kısa sürede geri dönüyorlar, bu hoşuma gitmiştir. EEC’nin kullandığı markaların yurtdışında yaygınlığını da biliyoruz yani denenmişliği var, bunun da getirdiği bir güven var. Bu yüzden burada da EEC’yi ilk seçenek olarak değerlendirdik. Ayrıca Pfizer’in globaldeki tedarikçisi de S2 olduğu için her türlü sorumuzda hem EEC’den hem de kendi global ekibimizden destek alarak ilerledik.
Sistem arayüzü kullanıcının işini kolaylaştırıyor ve derinlemesine işlem yapmamıza olanak sağlıyor. Esnek yapıda olması da önemli, mesela Ortaköy’de ziyaretçi yazılım sistemi ile entegre kullanıyorduk. Çünkü entegrasyon sistemlerin çalışmasının takibinde ve işin yürütülmesinde bize kolaylık sağlıyordu. Şimdi buradakileri de entegre etme planımız var.
Yangın algılama sistemimiz Edwards ve ürünün geçiş kontrol sistemi ile entegrasyonu önem taşıyor. Alarmların alınması, kontakların verilmesi, kapıların entegre edilmesi kolayca yapılabildi. Aynı çatı altındaki ürünler olmasının avantajıyla binanın alarmları ve anonslarını kendi algılama sistemimizden tetiklemelerini alabiliyor ve aynı şekilde onlara bilgi de verebiliyoruz.
Acil Anons ve Seslendirme tarafında Bosch, Geçiş Kontrol Sistemi ile CCTV Sistemi tarafında S2 Lenel ürünlerini kullanıyoruz. Sistemlerin bizim için en önemli faydası, birbirleriyle uyumlu çalışabilmeleri ve geliştirmeye açık olmaları. İhtiyaç duyduğumuz bir eklentiyi kolaylıkla yapabiliyoruz. Ayrıca arızaların en az seviyede olması, offtime- downtime durumlarının azlığı bizim için avantaj. Bizdeki bazı kısıtlamalar nedeniyle tam anlamıyla kullanamasak da uzaktan erişim ve yönetim özelliğiyle kullanıcılara destek olunabilmesi de avantaj sağlıyor.
Acil anons sistemimiz Bosch, zaten hepimizin bildiği ve güvendiği bir marka. Diğer acil anons ürünlerine kıyasla kullanımı çok daha yaygın ve kolay. Haliyle personelimizin eğitimi de çok kolay oluyor. Senaryoların entegre edilmesi açısından da sıkıntısız, tavsiye edebileceğimiz bir ürün.
Sistemlerin bir çok faydasını görüyoruz. Örneğin diğer bölge ofislerimizde de S2 kullanıyoruz ve oradaki kullanıcılarımıza uzaktan müdahale ile buradan yardımcı olabiliyorum. Sistem odalarının açılıp kapatılması, haftasonu yapılacak bir tadilat işleminde uzaktan giriş çıkışların sağlanması ve izlemesini buradan sağlayabiliyor olmamız bizim için faydalı oluyor.
Ayrıca acil durum senaryolarımızın uygulamaları esnasında toplanma alanlarındaki yoklamaların raporlanmasında yine sistemi kullanıyoruz. Personelin dışarı çıkıp çıkamadığının tespitini yapıp içeride kimsenin kalıp kalmadığını kontrol etmek için faydalanıyoruz.
Pfizer’in acil durum yöneticisi ve bir güvenlik profesyoneli olarak benim bu sistemlerde aradığım ilk özelliğin güvenilirlik olduğunu söylemeliyim. Sistemin ihtiyaç zamanında çalışması önceliğimiz. Burada çok karşılaşmayı beklemesek de olası bir acil durumda veya güvenlik sorunu olduğunda sistemin çalışır olmasını önemsiyoruz. Kurulum aşamasındaki özenleri ve teknik desteğini düşünerek EEC’nin sunduğu çözüm ve hizmetlerle bunun sağlandığı görebiliyorum. Sistemleri birbirini destekleyecek yapıda ve herhangi bir acil durumda çalışabilecek şekilde kurup teslim ettiler.
Bu sene garanti kapsamında olduğumuz için henüz bakım sözleşmesi yapmadık ama ilerleyen süreçlerimizde planımıza girecek. Ortaköy’de düzenli bakım yapıyorduk, burada da devam edeceğiz.
Ürünler tam anlamıyla güvenlik ihtiyacını karşılamak üzere dizayn edilmiş, üretilmiş ve farklı tip projelerde de denenmiş. Bizim beklentilerimizi karşılıyor, hatta kullanmaya henüz fırsat bulamadığımız çok güzel özellikleri var. Ürün kalitesi ve yazılımların esnekliği, anlaşılabilirliği açısından kullandığımız ürünleri tavsiye edebiliyorum. Ürün yelpazesi üst seviyede bir kaliteye sahip olduğu için üst lige hitap eden bir fiyat politikası var.
EEC’nin ürün eğitimine yönelik faaliyetlerini beğeniyorum, acil anons sistemi ile ilgili bir seminerine gitmiştim ve çok faydalı olmuştu. Farkında olmadığımız bir çok özelliğini üreticisinden dinlemiştik. Pandemi nedeniyle biraz azaldı ama bilgi tazelemek için yine bu etkinliklerin arttırılması gerektiğini düşünüyorum. Sistemlerle ilgili mail bilgilendirmelerinden de gayet memnunum.
İlk projemiz olan fabrikanın kurulumunda hızlı davranmak zorunda kalmamıştık. Buraya taşınırken süreçlerimiz inşaat süresiyle kısıtlıydı, EEC o süreye uydu ve zamanlama da sorun yaşamadık. Hatta Ankara ofisine bir yedek cihaz kurduk mesela, orada ithalattan kaynaklı bir durum vardı ama EEC o konuda da elinden gelen herşeyi yaptı. Ürünlerle ilgili şu son dönemlerde herkesin yaşadığı tek sıkıntı tedarik sorunu. Biliyoruz bu tedarik problemi her alanda var, o yüzden kendimiz temkinli davranıyoruz.
Satış ekibiyle projenin başlangıç döneminde yoğun çalıştık, kurulum sonrasında daha çok teknik ekiple iletişimimiz oluyor. Satış ekibinin ilişkisi gerektiği kadar ve güzel bir iletişim şeklinde oluyor. Teklif, sözleşme ve faturalandırma süreçlerimizi uyumlu şekilde yürütebiliyoruz.
Teknik ekibe rahatlıkla ulaşabilmekten memnunum. Sadece son dönemde bir görev devri oldu, bizimle artık başka bir arkadaş ilgileniyor. Bu değişimi daha önceden bilmek faydalı olabilirdi. Onun dışında cep telefonlarından da ekibe rahatlıkla ulaşabiliyorum.
Servis ihtiyacımızda teknik açıdan yetkin kişilerle ve gerekli yedek malzemelerle geliyorlar, farkındayım. Prosedürlerimize uygun şekilde ve gerekirse diğer tedarikçilerimizle birlikte çalışarak sorunu gideriyorlar. Burada bina yönetimi tarafından bazı detaylar istenebiliyor, EEC ile bunları kolayca aşabiliyoruz.
Taşınma ve inşaat sürecimiz pandemi dönemine denk geldi. Kısıtlamalar nedeniyle sorunlar oldu ama bunları öngörerek planlamamızı esneterek ilerledik. O dönem EEC ekibi sağ olsun planlamamıza uydu, bazen iptal etmek bazen saatleri değiştirmek zorunda kaldık. Diğer firmalarla uyumlu çalıştılar, hatta alt yapının hazırlanmasında rehberlik ettiler. Kablolamada, sistemlerin teknik bilgi gerektiren detayları için süpervizor gibi destek sağladıklarını gördüm ve o açıdan çok teşekkür ederim.
Bahsettiğim teknik ekibin bilgi edinme konusundaki desteği ve taleplerimize karşı problem çözmedeki yaklaşımları sebebiyle EEC’nin hizmetlerini tavsiye ederim. Türkiye genelindeki yaygın hizmet ağı da etkenlerden biri. Çünkü biz farklı tedarikçilerlerimizden bölgesel operasyonlarımızda ihtiyaç olduğunda sadece merkezlerinden destek alabiliyorduk. EEC’nin geniş yerel ekibi bu anlamda faydalı. Genel anlamda EEC’nin yaklaşımı bizim için olumlu, zaten sektörde de lider olarak tanınan bir marka. Bu anlayışla hizmet vermeye devam etmelerini diliyorum.