Kuruluşu 1983 yılına dayanan Sanovel’in, İstinye Genel Müdürlüğü 30 Bin m2 arazi üzerinde 15 Bin m2 kapalı alana sahiptir. Zemin dahil 3 katlı tesisin, - 2 katında depoları bulunmaktadır. Sektöründe ilk 5’te yer alan şirketin Genel Müdürlük tesisindeki EDWARDS Yangın Algılama Sistemleri EEC Entegre Bina Kontrol Sistemleri tarafından kurulmuştur. Şirketin Çantaköy İlaç Fabrikası’nda ve Kanlıca’da bulunan tarihi Saffet Paşa Yalısı’nda da Yangın Algılama Sistemleri kurulumu için EEC tercih edilmiştir.
Genel Müdürlüğümüz eskiden Maslak’taydı ve orada çalışmaya başlamıştık. İstinye’ye taşındığımızda iş birliğimize devam ettik. Öncesinde EEC’yi tanımıyordum fakat referanslar çok iyi yerden geldiği için bir tereddüdümüz olmamıştı. Zaten o referansın ne kadar doğru olduğunu, çalıştığımız ilk süreçte gördük. Yangın ihbar sistemlerinde karşılaşılabilen büyük hataları geçmiş deneyimlerimizden biliyoruz, ilk kurulan Maslak’taki sistemimizde o hataları hiç yaşamadık ve bu da güvenimizi pekiştirdi. Keza akabinde Silivri Fabrikamıza da aynı sistemi uygulamaya başladık.
Örneğin, İstinye’de server odamızda split klimadan kaynaklı bir yangın çıkmıştı. Sistemden anında ve doğru yerden alarm geldiği için anında müdahale edebildik. Alarmı aldığımızda teknisyenimizle koşarak gittik. Gittiğimizde klimadan ateş yeni düşüyordu yanma yeni başlamıştı, demek ki dumanı hemen hissetmişti. Sistem bize doğru noktayı gösterdiği için vakit kaybetmedik. Yanlış adresleme olsaydı büyük sıkıntı yaşardık. Bundan dolayı da EEC’nin sistemine bakışımız iyice pekişti.
Bunun gibi küçük örnekler yaşandı. Mesela yemekhanemizde de bir duman algıladı, gittik gerçekten bir duman. Ocakta hafif bir şeyler tutuşmuş ve onun dumanı gitmiş, küçücük bir dumanı algılamıştı. Dumanı ciddi bir alevlenme aşamasına gelmeden hissediyor, bu bizim için önemli. Çünkü biliyorsunuz yanma evresinde ilk 30 saniye önemlidir.
Kullanıcı açısından güvenilir bir sistem olarak görüyorum. Oluşabilecek riski veya hatayı, doğru zamanda ve nokta atışı şekilde algılayabiliyorsunuz, hakkını veren bir sistem. Genel Müdürlüğümüzde ve Çantaköy Fabrikamızda stratejik bazı yerlerimiz var. En önemli yer bilgi depomuz olan server odalarımız. Keza hammadde depolarımız var, kimyasal dediğimiz, Allah korusun. Bu noktalarda risk saniyelik bir olay ve zamanında müdahale edilemezse zaten önüne geçemeyiz. Bu yüzden bir kullanıcı olarak nokta atışının faydasını özellikle vurgulamak istiyorum. Dediğim gibi yaşanmışlıklar da olduğu için bize doğru zamanda doğru şekilde ihbarı iletmesi ve bu sistemin çalışır halde olması bizim için önem arz ediyor.
Hizmet ve ürünlerini her zaman tavsiye ederim, samimiyetimle söylüyorum. Zaten ettiğim de oldu, böyle bir sistem kurmak istediklerini söylediklerinde tavsiye edip telefonlarını veriyorum. Sonra çalışıp çalışmamak onlara bağlı.
EEC’de yıllar içinde gerçekten başka konularda bile açıp soru soracak kadar samimi olduğum birçok insanla tanıştım. Satış ekibiniz için de keza böyledir, teknik ekibinizde de. Anlamadığım ya da tekniğimin çözemediği veya sadece bilgi amaçlı aradığımda hep karşılığını alabiliyorum. İletişim konusunda hiçbir sıkıntım yok.
İşimizi teknik ekibinizle hep çözebiliyoruz, çünkü gerektiğinde anında ulaşabiliyoruz. Talebimiz hemen karşılık bulup, servis saatimiz iletilip sözleşmemizde belirtilen saatler içinde çok hızlı aksiyon alınabiliyor. Geldikleri zaman tüm testler zamanında yapılıyor, bir hata olan yer varsa onları da halledebiliyorlar. Servis anlamında EEC’nin kadrosu ve teknik yaklaşımında bir sıkıntım yok. Bu konularda satış yöneticilerimizi hiç aramadık, onlarla daha önce de olduğu gibi sohbet eder ve olası yeni yatırımları konuşuruz.
Ürünlerin kalitesini, muadilleri ve yaşanmışlıklarla değerlendirirsek 10 üzerinden 10 diyebilirim. Fiyat kalite performansı açısındansa, çözüm ortaklığımız ve yıllardır sizinle çalışmamız sebebiyle yakaladığımız frekansın da etkisiyle gerekli iskontoyu yapabiliyorsunuz. EEC'den fiyat almak maliyetli gibi görünse de bizim ihtiyaçlarımız için gereken desteği verebiliyorsunuz. Ayrıca ilk alındığı zaman ürünü pahalı da aldım saysam, yaşanan süreç içinde bunun zaten tasarrufları görülüyor. Sonuçta, getirisi daha fazla olduğundan bunun sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Teslim süresine 10 üzerinden 10 veririm. Niye derseniz sistemimizin taşınıp buraya entegre edilmesi esnasında hiçbir sıkıntı yaşamadık. Teknik açıdan doğru zamanda ve herşey vadedilen termin tarihi içinde yapıldı. Bizim karar verip sözleşmeyi onaylamamız ardından her şeyi zamanında yapıyorlar. Keza bu bakımlar için de böyle.
Şu an kullandığım yangın sistemi beni son derece tatmin ediyor. Bir fabrika ve genel merkez düzeyinde bizim tüm isteklerimizi karşılıyor, her şeyi kapsayabilen bir sistem. Açıkçası, sistem ilk başta belki çok maliyetli gibi algılanabilir ama zaman içinde bu yatırımın daha uygun bir hizmete döndüğünü görebiliyorsunuz. Yaşananlarla sundukları bunun farkındalığı oluşuyor.
Pandeminin ilk yılında bazı şeyleri kendimiz erteledik, bazı şeyler ise ertelenemez. Çünkü içinde insan olmasa da bina yaşayan bir varlık. Bakım sözleşmemize istinaden sizden bilgi geldi “bakım zamanınız gelmiştir, nasıl ilerleyelim” diye. Gözümle gördüm, ekibiniz o hijyen titizliğini de göstererek sanki pandemi yokmuş gibi işlerini teknik anlamda yine aynı verimli şekilde yapmaya devam ettiler.
Şanslıyız ki yatay bir mimariye sahibiz, dikey bir yapının kaçış alanlarına göre daha avantajlıyız. Burada bir üretim alanımız yok, majör sıkıntımız doğalgaz veya elektrik kaynaklı olabilir. Olası risklerimiz, ocakların bulunduğu mutfağımız ve odalardaki elektrik tesisatı gerektiren detaylar olabilir. Deprem dışında en korktuğumuz şey yangın. Bunun için sanki gerçek bir duman alarmı gibi sirenlerle düzenli tatbikatlar yapıyoruz. Zamanında uyarı alabilmemiz zamanında tahliyemiz bizim için çok önemli. Şu an sistemimiz bunu karşılıyor.