Alışveriş Merkezleri ve Mağazalar

Starcity AVM İstanbul

30 Ekim 2025
Starcity AVM İstanbul

Outlet özelliğiyle öne çıkan Starcity AVM, 138.000 m2 alana inşa edilerek 2008’de açılmıştır. Kiralanabilir 51.000m2 alana sahip AVM, 2018’den itibaren Gençoğlu Grup çatısı altında hizmet veriyor. Yaklaşık 1000 kişiye yakın çalışanı olan tesisin hafta içi günlük 17.000, hafta sonu ise 26.000’e yakın ziyaretçiyi ağırlıyor. AVM düzenlediği garaj günleri kapsamında 700.000 kişiye hizmet veriyor.

Yoğun ziyaretçi ağırlayan Starcity Yönetimi, can ve mal güvenliğini sağlamak için yangın algılama sistemlerinin kurulumunu yapan EEC ile 17 yıldır bakım hizmeti iş birliğini de sürdürmektedir.

Starcity kurulurken ilk sahibi, sistem kurulumu için EEC’yi tercih etmiş. Gençoğlu Grup’un yönetimine geçtiğinde de sistem bakımları için kurulumu yapan EEC ile çalışılması uygun görülmüş. Ben buradaki görevime başladığımda, daha önceki tesisimde birlikte çalıştığım EEC’yi tanıyor ve Edwards ürününü biliyordum. Bu sebeplerle güvendiğimiz bir firma ve ürünü hiç değiştirme gereği duymadık. Kurulduğu günden bu yana aynı sistem, düzenli bakımları ile aktif bir şekilde çalışmaya devam ediyor.

Sistem Maliyetleri Önemli Ama Servisin Güveni Ağır Basıyor

Yangın Algılama Sistemimizdeki cihazlarımızın uzun yıllardır sağlıklı bir şekilde, hatasız hizmet vermesi bizim için ön planda geliyor. Sistemin sürekli kendini kontrol etmesi, bir arızası varsa direkt kullanıcıya bildirmesi gibi özellikleri bize kolaylık sağlıyor.

EEC teknik ekibinin sistem hakimiyetleri üst düzeyde ve diyalogumuz çok iyi. Şu ana dek hiç sorun yaşamadık ve bundan sonra da yaşayacağımızı sanmıyoruz. Satış ekibiyle tek bir kez bıçak sırtı bir sözleşme sürecimiz oldu, onu da karşılıklı anlayışla çözdük. Sözleşme dönemlerinde fiyat yüksekliğinden dolayı ufak sıkıntılarımız olsa da bir şekilde orta yolu bulabiliyoruz.

Biz fiyat yüzünden “bu sistemi sökelim, başka bir firmayla çalışalım” gibi bir düşüncede hiç olmadık. Evet bu işin maliyeti de önemli ama aldığımız servis desteğinin güveni daha ağır basıyor. Sadece bakım maliyetini düşünerek; sistem değiştirme maliyetine razı olup başka bir firma ile çalışsanız bile, bu sefer bilmediğiniz bir firmaya bağlı kalacaksınız. Özetle fiyat dışında yaşayabileceğiniz riskler çok daha yüksek! Bunu göze almayız. Bakım sözleşmelerinde bir şekilde dengeyi buluruz, çünkü cihazlara ve EEC hizmetine duyduğumuz güven ön planda.

Bakım Sayesinde Sahada 18 Senedir Çalışabilen Cihazlarımız Var

Ben yaklaşık 10 sene sahada da çalıştım. Sistemi gayet iyi biliyorum. Adreslenebilir olması yani nokta atışı bildirimleri çok önemli. Örneğin sisteme, kiracılarımızdan “X firmasının deposundaki dedektör” olarak net bilgi geldiği için ekibimiz zaman kaybetmeden direkt oraya odaklanabiliyor.

Söylediğim gibi, uzun ömürlü olması en önemli özelliği. Çünkü bir ürün alırsınız ama 2 sene sonra arıza yapar veya iş görmez hale gelebilir. Biz şu an çıkıp bakalım, tesisimizde kurulumdan beri 17-18 senedir çalışmaya devam eden cihazlarımız var. Bu noktada, ürünün kalitesi kadar sistem bakımları da önem taşıyor. Bakımlarımızı ihmal etmeyerek sağlıklı çalışmalarına özen gösteriyoruz.

Bir iki zincir mağazada farklı tip sistem var maalesef. Kiracı sıcak bakmadığı için sistemi yenileyemedik, sadece izleme yapıyoruz. Eski tip sistemde alarm panele nokta olarak düşmüyor. Biz de 5000m2’lik bir alanda sinyal hangi köşeden geliyor bulana kadar zaten iş işten geçmiş olabilir diye tercih etmiyoruz. Çünkü Edwards sürekli kendini kontrol edip denetleyebilen bir sistem. Örneğin, bir noktada kopukluk olduğunda, sistem hemen kendini çift taraflı tarıyor ve direkt arızalı noktayı bulmanızı sağlıyor.

Ürünün fiyat kalite performansına dokuz puan veririm, çünkü bu ürün doğru ürün diyebilirim. Bahsettiğim gibi sahada belki 17-18 senelik 500’ün üzerinde dedektör tespit ederiz yani 2008’de 90-100 Dolara aldığın ürün hala aktif faaliyette. Ürünlerin uzun ömürlü olması çok önemli, biz de düzenli bakımlarımızla bunu korumaya çalışıyoruz.

Can Güvenliğimiz için Yangın Algılama Sistemimizi Diri Tutmaya Önem Veriyoruz

AVM olarak geniş bir teknik kadromuz var. Yangın algılama sistemimizde bakımda gerekli görülen bir değişim olursa hızlı aksiyon alıyoruz. Çünkü sistemde bir sıkıntı olması bize ciddi bir sorun yaşatabilir. “Bu cihazlar bizim için burun gibi” diyorum, yani tesiste 2000’e yakın burun sizin için sürekli algılama yapıyor.

Güvenli bir tesis oluşturmak istiyorsak, her burun bizim için çok önemli. Kafamızı yastığa koyduğumuzda, AVM kapandığında bir mağazamızın deposunda bir duman oluşuyorsa bunun algılanması bizim için her şeyden öncelikli. Hem tesis güvenliğimizi sağlamak hem de vicdani sorumlulukla bu sistemi ayakta ve diri tutmalıyız. Can güvenliği en önemlisi, ayrıca bir de “mal canın yongasıdır” durumundan kiracılarımıza karşı sorumluluklarımız var. 

Onları da korumak amacıyla, kiracılarımıza sistemdeki eksiklerini tamamlayıp devreye aldırmadan mağazayı açmıyoruz. Zaten ruhsatı da verilmiyor. İtfaiye gelip kontrol etmeden önce biz de “şuradaki dedektörün eksik, onay alamazsın” gibi uyarılarla gerekli düzeltmeleri yaptırıyoruz. Hatta ruhsat alınsa bile, ilave malzeme gerekiyorsa yine EEC’nin sistem devreye alma raporunu görmeden kapıyı açtırmıyoruz. Sonuçta, yeri belli olmayan bir alarmla karşılaşmak istemeyiz.

Satış Ekibiyle Karşılıklı Anlayış ve Destekle Sorunlarımızı Çözebiliyoruz

Satış ekibiyle iletişimimiz sağlıklı ilerliyor. Eğer iletişim kurmakta sorun yaşasaydık, inanın başka firma ile yola devam ederdik. Sağ olsunlar satın alma süreçlerinde en ince detayına kadar tüm kontrolleri sağlıyor.  Böylece bizim arka tarafta da bir soru işareti varsa ortadan kaldırmış oluyorlar.

Fiyatla ilgili nadiren kilitlendiğimiz bir noktada bile karşılıklı anlayış ve müdahalelerle dengeyi hep sağladık Örneğin, kiracılar nedeniyle çok sık değişimimiz oluyor. Bu ihtiyaç halinde hızlı aksiyon alınması gereken bir konu. Üstelik ürün kalitesini ve piyasasını biliyoruz. Haliyle satın almacının amacı %5’dir,10’dur ama %80-90 gibi bir beklenti yoktur. Karbonmonoksit panellerinin kullanım ömrü dolduğu için bir alım yapıldı mesela, ilavelerimizde de bu böyle.

Kiracılarımızla şartnamemizde tedarikçi olarak EEC ve marka olarak Edwards ürünlerini kullanmalarını zorunlu tutuyoruz. Satın alma ve devreye alma aşamalarını da takip ediyoruz. Projede bir hata veya eksiklik varsa “şu noktada dedektörün eksik, ilave koyman gerekiyor” diye müdahale ediyoruz. EEC satış ekibinden de projede olması gerekenler, tasarımda fazlalık eksiklik var mı diye destek aldığımız için kiracıya doğru teklif ulaşıyor.

Teknik Ekibe Rahatlıkla Ulaşabiliyoruz, Önerilerini Önemsiyoruz

Sahada her herhangi bir sorun yaşamadık, rahatlıkla ulaşabiliyoruz. Gecenin bir yarısında teknik ekipten arkadaşları aradığımız da oluyor. Örneğin Görkem ile tüm süreçlerimizde irtibat halindeyiz, önerileri de oluyor. Önce soruyoruz, “nasıl yapalım, böyle bir durum var” diye gerekirse uzaktan destek alıyoruz. Uzak destek uygun değilse direkt servis kaydı açıp ilerliyoruz.

Yangın Algılama Bakımları, Kulak Arkası Edilecek Bir Konu Değil

Sonuçta burası bir yaşam merkezi. İnsanların sevdikleriyle birlikte ziyaret ettikleri bir tesis, içeride genci yaşlısı hatta 3 aylık bebek bile bulunuyor. Güvenli vakit geçirecekleri bir alan oluşturmak asla göz ardı edemeyeceğimiz ve ilk önceliğimizde olan bir konu. Bizim için önemli olan zorunluluklardan ziyade vicdani sorumluluğumuz. Bakım konusunu bu yüzden kulak arkası edemeyiz.

Tecrübe Ettiğimiz için EEC’nin Hizmetini ve Ürününü Tavsiye Ediyorum 

Tecrübe ettiğim için EEC’nin sistemi ve hizmetini tavsiye edebiliyorum. Hem cihazları uzun ömürlü hem de adreslenebilir olması kullanıcıya ciddi fayda sağlıyor. Ekibin iletişimi sayesinde hem sahada hem de satınalma-sözleşme dönemlerindeki anlaşmazlıkları bile kolaylıkla çözüme kavuşturabiliyoruz.

Detaylı referans kitabımız için lütfen bize ulaşın

Bize Ulaşın