Toplu taşıma araçları, kişisel araçlarımız dışında yapılan yolculuklar için kullanılan araçlardır. Genel olarak otobüs, minibüs, dolmuş, metro, tramvay, metrobüs, uçak, vapur, feribot vb. araçları sayabiliriz. İstanbul'da her gün 6 milyon, Ankara'da 3 milyon ve İzmir'de 1,5 milyon insan toplu taşıma araçlarına biniyor. İstanbullu yolcular her gün ortalama 2,5 saatini toplu taşıma araçlarında geçiriyor. Bu kadar çok insanın bir arada durduğu çoğu kapalı olan bu alanlar birçok tehditlere açıktır.
Toplu taşıma araçlarında yolcuyu tehdit eden birçok unsur vardır. Bunları 2 ana sınıfa ayırabiliriz. Birincisi kazalar ve ikincisi suç teşkil eden hareketlerdir. Kazalar denilince trafik kazaları, ayakta giden yolcuların ani fren yapmalardan zarar görmesi, kapıların açık kalması, yangın çıkması vb. düşünülebilir. Ayrıca engelliler ve hamileler için uygun olmayan araçlar da insanların zarar görmesine neden olmaktadır. Suç teşkil eden hareketleri ise alkol kullanmak, sigara içmek, etrafa zarar verici şekilde yemek yemek, kötü ve kokan kıyafetler giymek, araca zarar vermek, etrafa rahatsızlık vermek, insanlara hakaret etmek, kavga etmek, yankesicilik, taciz, terör vb. olarak değerlendirebiliriz.
Her gün maruz kaldığımız bu tehditlere karşı kamu kurulumlarımız ve bizler birçok çalışmalar ve uygulamalar yapmaktayız. Elektronik güvenlik sistemleri ile çözümler geliştirmekteyiz. Bu amaçla güvenlik kameraları, geçiş kontrol sistemleri, yangın ihbar/söndürme sistemleri ve acil anons sistemleri kullanılmaktadır. Hedef öncelikle erken algılama ve önlemedir. Sonrasında bu cihazlar acil durum yönetimini desteklemek için kullanılmaktadır. Tüm bu süreç boyunca suç ve delil tespiti elektronik güvenlik sistemleri ile yapılmaktadır.
Araçlar çalışır haldeyken veya hareket halindeyken sürekli kayıt altına alınmaktadır. İç kameralar ile şoför, yolcu, yük ve giriş kapıları davranışları, çevre kameralar ile tüm yol kayıt altına alınır. Herhangi bir kaza ya da vaka sonrasında olay görüntüleri yedeklenebilir ve ilgili kolluk kuvvetlerine verilebilir. Geri vitese geçtiğinde geri kamerasının monitörü yapılan manevraların güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayabilmektedir. Panik butonu ile şoföre ve merkeze acil durum bildirimi gönderilebilir. Aracın kaza yapması, araç arızası, taciz veya farklı acil durumlar için muhtelif yerlere yerleştirilen panik butonların kullanımı ile aracın yer tespitinin ve kamera görüntülerinin hızlı bir şekilde merkeze gönderilmesine imkân verilir. 2 yönlü ses cihazı ile merkez şoför ile online konuşulabilir. Araç takip sistemi özelliği ile tüm araçların anlık olarak harita üzerinden takibi yapılabilir.